Sensor ID is already registered

Merci, un de mes capteurs intérieur id 8266-5045164 transmet bien ses données par madavi mais n’est plus visible sur la carte peut être pour des valeurs transmises trop importantes dûes au chauffage a bois. Comment le faire réapparaitre ?
J’ai monté un capteur pour un amis Esp 8266-14893010 qui émet maintenant correctement mais j’ai du du faire une erreur en l’enregistrant car il n’est pas visible sur la carte et je ne peux plus le modifier car il apparaît comme déjà en registré. Comment faire ?

Les capteurs marqués “indoor” n’apparaissent plus sur la carte par défaut. Il faut cocher “afficher les capteurs intérieurs”. Cette fonction nous était réclamée depuis des années.
Il me faudrait les sensorID pour vérifier. Pas les ID de l’esp ni l’ID dans la base de données.
Il faut regarder sous l’onglet “données” dans devices.sensor.community

Bonsoir, l’ensemble Esp Id 14893010 n’apparaît pas sur le site device.sensor.community car j’ai du le supprimer par erreur.
Comment puis je retrouver l’association entre id du contrôleur et celles du capteur, ou comment puis je redeclarer cet ensemble.
Merci

Screen Shot 2023-07-21 at 06.00.41

The sensor works.
Have you registered it on devices.sensor.community and then delete it ?

@ricki-z ?

A device with the chipID 14893010 is registered for a makerspace in Vannes.

Oui, j’ai du l’enregistrer une première fois et le supprimer par erreur plutôt que de le transférer. Ce qui fait que je peux plus l’enregistrer de nouveau (capteur déjà enregistré) et donc qu’il n’apparait pas sur Map sensor ce qui est dommage. Donc je ne sais pas comment vous fournir l’Id du capteur de particules.

@ricki-z Can you also release my Chip ID: 11013298.

Thank you.

Hello @Luwarrai could you please send an email to tech (at) sensor.community with that request?
YOur email addess here is different to the one used to register the mentioned chipID. We need to be sure that you are the same user than the one who has registered the device.

Can you also release my Chip ID: 476716

Thank you.

@janm61 I’ve released the chipID. You should be able to register it again.

i am a member of the makers space in Vannes. We have works three weeks ago on eleven PM sensors, only some of then are now connected, the other are probably on hollidays. One of them, The Chip Id 14893010 is based on Damgan, not far from Vannes. It is this one that I tree to connect unsuccesfolly on the Map sensor.
I am working from my friend JeanPierre Mougne
I deleted by mistake this detector instead of transfer it, and it is impossible to add on the mapsensor because it remained present in the base. Can you do the needful or give me the steps to follow.?
Thanks for your help

I am working for my friend…
Excuse my very poor english

@Douche56 The chipID 14893010 wasn’t deleted. This chipID is registered to a makerspace. Did you try to transfer this registration to this makerspace?

J’avais oublié l’avoir testé au FabLab Makerspace56, je viens de le retrouver et de le transférer à son nouveau propriétaire.
Grand merci pour votre aide et bonne journée

1 Like

Hello all,

I also have this problem with saying my sensor ID is already registered.
I found my old account but the sensor is not there. Can this be released please?

Sensor ID Raspberry Pi: 00000000c1729fa9

Thanks in advance
TJ

@ricki-z Hi! Can you release these Chips ID: 4380781 and 1787910? I’m already send an email but I don’t have an answer.

Thank you!

Hello @TongueJones I’ve released the chipID.

Hi @Ale_Mecs I’ve released the chipID.

Send email this morning but no answer yet :slight_smile:

can you please release my ID too ?
ID: 8173175 (8caab57cb677)

many thanks in advance
m

@pd9mwo in case you haven’t read this: We are a volunteered project. All of us invest there spare time to maintain this project. So yes, we may need some days to answer emails …